طليقة الفيشاوي: الستات بتنضرب وبتتهان كل يوم

13

شنت نادية كامل طليقة الفنان المصري أحمد_الفيشاوي، هجوما على أحد المحامين المعترضين على حكم تغليظ العقوبة على الرجل الذي يتعدى على زوجته بالضرب.

واعترضت طليقة أحمد الفيشاوي على رفض المحامي لتغليظ الحكم على الرجل المعتدي على زوجته، ولمحت في تعليقها إلى أنها تعرضت للضرب من الفيشاوي قبل الطلاق.

كتبت نادية عبر صفحتها: (يعني حضرتك معترض علي تغليظ عقوبه ضرب الست بحجه ان مفيش (كشك يدافع عن الرجاله) !!! وان حضرتك مش مقتنع ومش مصدق وبترفض وبتشجب مشروع القانون ده!! هو انت مش عايش معانا والا ايه؟ مشوفتش المستشفيات وحالات التشوه الجسدي قبل النفسي اللي بتحصلنا كل يوم من القريب والبعيد؟ داحنا بنخاف نمشي في الشارع ..مش نتضرب بس..ولو مشوفتش ومسمعتش يبقي انت راجل مش عارف ولا فاهم حاجه).

اقرأ: نادية كامل طلقت الفيشاوي وأغلى طلاق في الوسط الفني – خاص

وتابعت طليقة أحمد الفيشاوي: (احنا ياسيدي الفاضل الغافل عما يجري…حرفيا فيه ستات كتيييييرررر اوي كل يوم بيتضربوا وبيتشوهوا وقلبهم بيتطفي وبنصحي الصبح نجري علي اكل عيشنا واللي بتجري علي عيالها واللي اصلا شايله البيت اللي فيه (النطع) اللي بيضربها).

واستطردت طليقة أحمد الفيشاوي: (احنا يا سيدي الفاضل مش عاوزين نحبس الرجاله….احنا عاوزبن اشباه الرجال ..الناقصين اللي بيضربوا الست هما اللي يتحبسوا …وليه حضرتك زعلان؟ ما تخلي (النطع ) يتحبس عشان افتري وده مش طبيعي ومش مقبول..ربنا قضي بالحق وهو احكم الحاكمين!! بتعاندوا ليه؟ وليه حطيت العقاب تحت مسمى الحرب؟ يا سيدي الغااافل).

وأضافت طليقة أحمد الفيشاوي: (علاقه الرجل بالمرأه علاقه تفاهم وتكامل،، ولم يجعلها علاقه تضاد وتصادم…….واذا حسيت نفسك هتضربها…اهجرها ..النصح ..التهديد ..الحرمان…الزجر… ولكن لا تضربها وكن مؤدب رحيم مش (نطع) ولو كل واحده فينا طلعت وقالت اللي بيحصلها صدقني يا سيدي الفاضل الغافل انت مش هتعمل حاجه غير انك تحط وشك في الأرض).

شاهد ايضا  شيرين: تجربتي مع نجوم أف أم شرفتني ولا أمانع تكرارها

نادية انفصلت عن أحمد الفيشاوي يوم ٢١ ديسمبر/كانون الأول، وسبب الطلاق هو خيانة أحمد لها وتعديه عليها بالضرب.

نادية هي التي طلبت الطلاق من أحمد، وبعدما فعلت ذلك اعتذر منها ورفض وحاول تهدئة الأمور لكنها اصرت على الطلاق.

الفيشاوي كان يعنف زوجته نادية ويعتدي عليها بالضرب والشتائم والألفاظ الخارجة.

نادية حصلت على حقوقها بعد الطلاق كاملة، وتسلمت من أحمد مبلغاً باهظاً نتحفظ عن نشره، ويبدو أن هذا أغلى طلاق في الوطن العربي يفوق الملايين.

هنا ننشر الرسالة التي اعلنت من خلالها نادية خبر طلاقها:

(من امرأه قلبها هلك وانطفئ ..أود أن أعلن عن انفصالي أنا وزوجي أحمد الفيشاوي يوم ٢١ الشهر الجاري.. وربنا يوفقنا ويكتب لكل واحد فينا السعادة وراحة البال، لقد كنت خير صديق وطاب لي العيش معك حتى في أحلك أوقاتنا.. سأفتقدك كصديق كثيرا).

واستكملت: (الرجاء عدم الخوض في هذا الموضوع احتراما لمشاعر أطفالي وأسرتينا لقد عشت معك أربع سنوات واعتقد أني كنت نعم الزوجة ونعم السند وقد أديت واعطيت كل ما أملك من حب وتضحيه لكي ترتاح.. ولكني اعتقد أنك الآن سعيد من غيري ولست تعيس.. وأتمنى لنفسي أن أكون أيضا سعيدة ولكن، واحقاقا للحق، لقد اعطاني ووهبني كافة حقوقي الشرعية بلا نزاع أو تردد أو لحظة تفكير بل وأكثر.. سوف أحبك دائما يا صديقي وأتمنى أن تكمل ما بدأناه سويا.. وأن تنتبه لنفسك كثيرا، لقد كنت أمانة أرسلها الله لي.. ولم أقصر يوما أو تركتك تعاني.. لقد حافظت عليها).

وتابعت: (اللهم فرحة لا حزن بعدها…اللهم أبدل خوفي طمأنينة.. وكرامة وحرية لا قيد يمنعها.. وعزه نفس لا إنسان ولا موقف يزعزعها.. وأعلم أن عزه النفس والكذب نقطه فاصله في حياتي ينتهي عندها أي صديق أو حبيب.. أنها خطوطي الحمراء يا صديقي).

شاهد ايضا  نيكول سعفان تنشر ١٠ صور مع طارق العريان في عيده!

The post طليقة الفيشاوي: الستات بتنضرب وبتتهان كل يوم appeared first on تركيا اليوم.

Leave A Reply

Your email address will not be published.